[Bilingual post] Visual Diary 20- Dance Community Rocks‼ / アメリカ絵日記20 「ダンスコミュニティの力」

   Japanese follows English/日本語は英語の後に記載

Hi all, this is Nisreen. How are you? I can't believe it's already October!

こんにちは、ニスリーンです!もう10月だなんて信じられませんね・・。皆さんお元気でしょうか。

 

In September, Troupe Oasis, the dance troupe I’m a part of, took on the exciting challenge of hosting our first all-day event, sponsored by the Indiana Belly Dance Collective (INBC).

 9月は挑戦の月でした。私の入っているダンストゥループ、Troupe Oasisが初めて、INBCスポンサーで1日がかりのダンスイベントを開催するという大きな出来事があったのです。


The whole experience reminded me of how thankful I am for our dance community’s warmth. It wasn’t just about learning new techniques—it was truly about spending time together and sharing our love for dance!

終わってみて、私のいるダンスコミュニティは本当に暖かいなあとしみじみ有難みを実感しています!ただ単にダンス技術を学ぶことだけではなく、みんなで一緒に楽しい時間を分かち合い、ダンス愛を確かめ合う時間になったと思います。

 

In the videos below, you can check out an interview with our director, Deborah, in which she shares her thoughts on the event.

下のビデオで、私たちのディレクターのDeborahさんがイベントへの思いについてお話しているところを見ていただけます。

 




We kicked off the day with a variety of dance workshops (I had the opportunity to teach two of them!), enjoyed a lively drum circle, and even watched a movie starring the iconic Egyptian actress Samia Gamal f. And of course, we had a delicious potluck lunch!

私たちの特別な1日はまず様々なワークショップで始まり、(私もワークショップを2コマ教える機会に恵まれました)ドラムサークルを囲み、そのあとはサミアガマル主演の映画を観ました。お昼はみんなで美味しい1品を持ち寄っていただきました。

 



The day concluded with a gala show featuring incredible performers, including the fantastic band Indy Raqs, with talent from across the states.

 1日の締めくくりはガラショーで、私たちの州だけでなくほかの州からも素敵なパフォーマーの皆さんが集まって豪華なショーになりました。バンドIndy Raqsの素晴らしい演奏もあり盛り上がりました。




As the PR person for the show, I couldn’t be prouder of how well it went. The last few months have been filled with non-stop posts and updates about the event—which left me feeling the way I’ve depicted in the attached image! It feels like all of our hard work, from the volunteers, INBC, and our amazing director Deborah, really paid off! 😄

私はイベント宣伝係を担当したのですが、ショーが大成功なのを見てとても満足でした!ここ何か月か、毎日PCに前に貼りついてショーに関してインターネット上に投稿しまくる日々(下の絵のような感じです笑)だったのですが、その苦労も吹き飛びました。

何よりディレクターのDeborahさんや、INBCの皆さん、ボランティアの皆さんの大変な頑張りが実ったのだなあということも感じてとても嬉しかったです。


Nisreen


-----------Follow me------------


Comments

Popular posts from this blog

男性のベリーダンスは女性とは違うんですか?

ベリーダンスってハーレムで王様を誘惑するために踊られていた踊りなんでしょ?

ベリーダンスの衣装って、着てて恥ずかしくないですか?